Cestovní kanceláře zčásti nebo úplně neposkytují některé služby nabízené v katalogu nebo nabídky různým způsobem obcházejí. Některé skutečnosti z nedodržení cestovní smlouvy lze oprávněně nárokovat a požadovat finanční nebo jinou kompenzaci.
Níže uvádíme typické stížnosti klientů s vysvětlením, zda mají jako spotřebitelé zákonné právo závadu reklamovat.
Mnohahodinová zpoždění letů
Lze reklamovat: ANO
Klient má dle délky zpoždění
Let se stane vyhlídkovým letem s mnoha mezipřistáními
Lze reklamovat: ANO, ale…
Pokud není v cestovní smlouvě uveden „přímý“ let, nelze toto reklamovat.
Délka zájezdu je uvedena jako „10 dní“, ale odlétá se první den v noci a přilétá 10. den brzy ráno
Lze reklamovat: NE
V počtu dní se počítá každý započatý den, nelze tedy reklamovat.
Fotografie hotelu v katalogu nedopovídá skutečnosti
Lze reklamovat: ANO, ale…
Reklamace klamavé reklamy je značně obtížná, navíc vždy s nejasným výsledkem.
Cestovní kancelář vás ubytuje v hotelu nižší kategorie
Lze reklamovat: ANO
Nedodržení kategorie hotelu lze oprávněně reklamovat, avšak v řadě zemí může být stanovení počtu hvězdiček hotelu značně odlišné od evropské praxe. Účinnější je vše řešit ihned na místě domluvou a výměnou hotelu.
Pokoj nemá slíbený výhled na moře, ale do dvora
Lze reklamovat: ANO, ale…
Lze reklamovat pouze, pokud je „výhled na moře“ uveden v cestovní smlouvě.
Pokoj je špinavý, povlečení není vyměněné, z kohoutků teče rezatá voda
Lze reklamovat: ANO
Oprávněně můžete reklamovat špinavý pokoj a nevyměněné povlečení. Reklamace špinavé vody je však obtížnější, neboť ji cestovní kancelář může vysvětlit horšími hygienickými podmínkami a nižším ekonomickým standardem navštívené země.
Jídlo v hotelu není podáváno nebo se opakuje stále totéž jídlo
Lze reklamovat: ANO, ale…
Lze reklamovat, pokud jsou snídaně, polopenze nebo plná penze součástí cestovní smlouvy. Úroveň stravování je rovněž spojena s výší standardu zakoupeného zájezdu.
Delegát nebo průvodce považují zájezd za svou dovolenou a klientům se nevěnují
Lze reklamovat: ANO
Lze reklamovat, pokud jsou služby delegáta nebo průvodce součástí cestovní smlouvy. Náplň práce průvodce nebo delegáta však není právně přesně definována a v praxi je obtížné reklamovat neznalost navštívené země, její kultury a historie ze strany průvodce, který se může chovat jako pouhý doprovod.
Cestovní kancelář neuvádí plnou cenu zájezdu a účtuje si dodatečné poplatky
Lze reklamovat: NE
V ČR není zákaz takové cenové praxe, nelze tedy reklamovat.
Veškeré informace uveřejněné na této webové stránce jsou získané z veřejně přístupných zdrojů. Příspěvky uveřejněné v recenzích vyjadřují názory zákazníků cestovních kanceláří a agentur, nikoliv redakce serveru hodnocenicestovek.cz, která za jejich obsah nenese zodpovědnost.
© Copyright hodnocenicestovek.cz , Všechna práva vyhrazena. Tvorba webových stránek AiVision s.r.o.