1530 cestovních kanceláří a agentur
EU
1 EUR = 26.02 Kč
USA
1 USD = 22.35 Kč
Chorvatsko
1 HRK = 3.51 Kč
Bulharsko
1 BGN = 13.3 Kč
Maďarsko
100 HUF = 8.52 Kč
Turecko
1 TRY = 6.33 Kč

Vyhledávání cestovek

Dnes je sobota 22. července 2017

Novinky z tisku


Je ta cestovní kancelář pojištěná – a co to znamená?

12.04.2016 (novinky.cz)

Pojištění cestovních kanceláří chrání klienty před následky úpadku. Poradíme, jak poznat, že pojištění platí – a co je chráněno.

Co je to pojištění cestovní kanceláře

Cestovní kanceláře mají ze zákona povinnost mít uzavřeno pojištění pro případ svého úpadku; bez platného pojištění nesmějí kancelář provozovat. Doklad o pojištění – certifikát – jsou povinny na vyžádání zájemci ukázat. Doklad o pojištění spolu s důležitými údaji (kam se obrátit) obdrží klient spolu se smlouvou o zájezdu.
Pojistné smlouvy se obvykle uzavírají s ročním pojistným obdobím, po jehož uplynutí musí cestovní kancelář buď pojištění prodloužit na další období nebo musí uzavřít pojištění nové, třeba s jinou pojišťovnou. Blízký konec platnosti certifikátu proto nemusí být na závadu. Cestovní kanceláře většinou dávají pojistné certifikáty na své webové stránky, ale není to povinnost.

 Co pojištění kryje

Díky pojištění vzniká zákazníkovi cestovní kanceláře právo na plnění v případech, kdy cestovní kancelář z důvodu svého úpadku zjednodušeně řečeno nedokončí zájezd nebo ho vůbec neuskuteční. V případě, když k pojistné události dojde v průběhu zájezdu, když je zákazník v cizině, postará se pojišťovna, resp. asistenční služba o to, aby zákazníkovi byly zabezpečeny potřebné služby a návrat domů. Pokud zájezd ještě ani nezačal, řeší pojišťovna refundaci toho, co zákazník cestovní kanceláři za zájezd zaplatil. Pojistná ochrana se však týká pouze zájezdu.

Jak si pojištění ověřit

Nejprve byste měli zjistit, u které pojišťovny je cestovní kancelář pojištěna. Tento typ pojištění totiž provozuje několik pojišťoven. Ať už najdete certifikát o pojištění cestovní kanceláře na jejích webech, nebo vám jej ukážou v provozovně, doporučujeme ověřit si jeho platnost na webových stránkách příslušné pojišťovny.
Pokud tam „vaši“ cestovní kancelář najdete, můžete zájezd v klidu zakoupit. Pokud ne, ptejte se cestovní kanceláře, jestli náhodou nedošlo ke změně pojistky a nemáte hledat u jiné pojišťovny – a pokud vás věrohodně nepřesvědčí, raději si vyberte jinou cestovní kancelář.

Co když kupuji zájezd s předstihem

Pojistná ochrana ze zákona platí pro všechny smlouvy o zájezdu, uzavřené v době platnosti pojistné smlouvy. Pokud tedy vidíte na certifikátu, že platnost končí např. 30. dubna a vy chcete koupit zájezd na říjen ještě za březnové poněkud výhodnější ceny, nemusíte se ničeho obávat – pojistka se na vaši smlouvu o zájezdu vztahuje, a to i kdyby se měl realizovat až napřesrok.
Poznámka: pokud platnost certifikátu zveřejněného na webech cestovní kanceláře skončila právě teď, informujte se u cestovní kanceláře, jak je to s novým certifikátem. Třeba ho jen webmaster nestačil vyvěsit. A také si to ověřte u pojišťovny – ta by cestovní kancelář, které ukončila platnost pojištění, ve vlastním zájmu ze svých stránek stáhla.

Co když kupuji zájezd v cestovní agentuře

Nehledejte pojištění cestovní agentury ani se na ně neptejte, protože to v podstatě neexistuje. Při koupi zájezdu, i když ho kupujete v cestovní agentuře, jste chráněni pojištěním té cestovní kanceláře, která zájezd organizuje.
Důležité je, že musí jít o platné uzavření smlouvy o zájezdu s cestovní kanceláří. To znamená, že prodávající agentura (nebo prodávající cestovní kancelář) musí mít plnou moc smlouvy jménem organizující cestovní kanceláře uzavírat. To zplnomocnění si buď můžete nechat ukázat – nebo (častěji) může být seznam zplnomocněných prodejců uveden na webech nebo v katalogu dotyčné cestovní kanceláře. Pročtěte si pečlivě všeobecné smluvní podmínky, kdy vstupuje smlouva v platnost a jak/kam máte uhradit cenu zájezdu. Pokud byste nepostupovali podle smlouvy a dali peníze nezplnomocněné cestovní agentuře (nebo zprostředkující cestovní kanceláři) a ta zkrachovala, měli byste smůlu. Pokud je prodejce zplnomocněn, za zájezd ručí organizující cestovní kancelář a její pojištění, ať se s prodejcem stane cokoliv.

Co je to zájezd

Pojištění cestovních kanceláří pro případ úpadku se vztahuje pouze na zájezdy. Jakékoliv jiné služby, které nesplňují definici zájezdu, pojištěny nejsou, ani když je zakoupíte u pojištěné cestovní kanceláře. V takovém případě vám pojištění dává jenom vodítko, že pojišťovna na základě materiálů předložených cestovní kanceláří usoudila, že míra rizika je pro ni výhodná.
Zájezd je zjednodušeně řečeno kombinace dvou nebo více služeb cestovního ruchu, když trvá víc než 24 hodin – a pokud trvá méně, tak když je v ní obsaženo přenocování. Zájezd nesmí nabízet ani prodávat svým jménem nikdo jiný než cestovní kancelář.

Není pojištění jako pojištění

Při koupi zájezdu se zpravidla setkáte s dvojím pojištěním: pojištěním CK pro případ úpadku a s cestovním pojištěním. Nemá to navzájem nic společného! Pojištění pro případ úpadku uzavírá cestovní kancelář a musí je mít, když prodává zájezdy. Týká se uskutečnění toho zájezdu a vás zajímá jen, zda CK tuto povinnost plní.
Cestovní pojištění se vztahuje k vaší osobě, resp. vašemu majetku či povinnostem a je na vašem rozhodnutí, zda a v jaké šíři je uzavřete. Některé cestovní kanceláře zahrnují základní cestovní pojištění přímo do zájezdu. Vypadá to jako vnucování, ale má to svou logiku. Při případné nešťastné události, zvláště většího rozsahu, je výhodné, aby delegát cestovní kanceláře ihned věděl, u které pojišťovny jsou klienti pojištěni, jednal se stejnou asistenční službou, případně navštěvoval nemocné ve stejném zdravotnickém zařízení. Kdybyste trvali na svém individuálním pojištění u jiné pojišťovny, nutně by se vám ve zmíněném případě dostalo menší míry pozornosti – ne z trucu, ale protože nikdo nemůže být na více místech najednou.

Ing. Eva Mráčková, Asociace cestovních kanceláří ČR

Policie obvinila majitele zkrachovalé cestovky, dluží přes 16 milionů

České Budějovice 17.03.2016

Až desetileté vězení hrozí manželům, kterým patřila cestovní kancelář Bolero. Když se cestovce přestalo dařit, začali si brát půjčky, které se jim pak nedařilo splácet. Pohledávky činí přes 16 milionů korun. Policie nyní dvojici obvinila. Případ se týká jihočeské cestovní kanceláře Bolero s hlavním sídlem v Třeboni a několika pobočkami po kraji. O jejím krachu iDNES.cz informoval v roce 2013 (článek zde). Na oficiálním webu společnosti se tehdy objevilo, že končí. Mnozí zákazníci pak marně čekali před pobočkami na to, co se bude dít dál. V tu chvíli asi jen samotní majitelé tušili, v jak obrovských problémech jsou. Manželé, muž ve věku 59 let a žena 52 let, podle policie pravděpodobně už v letech 2011 až 2013 jako fyzické osoby uzavřely na různých místech Jihočeského kraje smlouvy o půjčce. Získané peníze vložili do firmy na úhradu provozních výdajů. „Poskytovateli půjčky se zavázali, že budou v pravidelných splátkách hradit své závazky, ačkoli dobře věděli, že jim nebudou z důvodu velmi špatné ekonomické situace moci dostát,“ upozornil jihočeský policejní mluvčí Milan Bajcura. O tom podle něj věděli už od první poloviny roku 2011, přesto skutečnost zatajili a vypůjčené peníze následně nevrátili. Nejméně v 15 případech tak způsobili celkem škodu za bezmála 10 milionů korun. Žena od července 2011 do května 2013 na různých místech České republiky a Evropy objednávala a odebírala poznávací a pobytové zájezdy. I při tom podle policie věděla, že kvůli velmi špatné ekonomické situaci firmy nebude schopna dostát svým závazkům. „V nejméně 525 případech v úmyslu získat neoprávněný majetkový prospěch způsobila škodu za více jak 6 259 000 korun,“ uvedl Bajcura. Podobně její muž stejným způsobem nejméně v 19 případech získal částku 839 000 korun. Původní škoda narostla až do výše 25,6 milionu korun. Část dluhů se podařilo splatit, i tak stále pohledávky činí přes 16,2 milionu korun. Jihočeští kriminalisté z odboru hospodářské kriminality s dvojicí zahájili počátkem tohoto týdne trestní stíhání, které vedou na svobodě.

Migrační krize odrazuje turisty, rezervace hotelů na Lesbu klesly o 90 procent

Praha 16.03.2016

Řecký turistický průmysl čekají letos kvůli migrační krizi horší časy, a to zejména kvůli výraznému poklesu objednávek týkajících se pobytů na ostrovech v Egejském moři. Podle řeckého listu Kathimerini například počet rezervací ubytování na ostrově Lesbos poklesl oproti loňskému roku o 90 procent, na ostrově Samos o 40 procent.

Právě ostrovy poblíž tureckého pobřeží jsou nejčastějším cílem uprchlíků, kteří přeplouvají z Turecka do Řecka na malých člunech. Loni se jich takto do země dostalo ma 800 tisíc.

Podle Kathimerini se zájem turistů o ostrovy v Egejském moři výrazně snížil, některé cestovní kanceláře tak ruší už i nasmlouvané pobyty.

Také letecké společnosti už zrušily první charterové lety a firmy provozující okružní plavby Středozemním mořem mění trasy a ostrovům s největším přetlakem běženců se vyhýbají. Cestovní ruch je pro Řecko jedním z hlavních hnacích motorů ekonomiky. Na hrubém domácím produktu země se podílí 15 procenty.

Kerosin je extrémně levný, aerolinky ale stále neruší palivové příplatky

Praha 29.02.2016

Před dvanácti lety začaly kvůli drahé ropě zavádět aerolinky na celém světě palivové příplatky, které chtěly zrušit, až cena ropy opět klesne. V současnosti jsou ceny ropy dokonce nižší než v roce 2004, ale palivový příplatek stále u řady aerolinek existuje jako relikt z minulosti.

Cena leteckého paliva kerosinu se přitom dokonce dostala na nejnižší úroveň od prosince 2003, když se jeden galon podle údajů agentury Bloomberg v New Yorku prodával 20. ledna za 81 centů. Od začátku roku 2014 se pak cena kerosinu propadla o sedmdesát procent.

Palivový příplatek ale stále hraje v ceně letenky významnou roli. Například u zpáteční letenky z Prahy do Londýna z konce února u SmartWings představuje příplatek zhruba polovinu z celkové částky 4631 korun. U stejné letenky Českých aerolinií (ČSA) je pak jeho výše 2168 korun z celkové ceny letenky 4885 korun.

Letecké firmy evidentně na své dřívější sliby rychle zapomněly. „Ve větším rozsahu ke snížení nebo zrušení palivového poplatku nedošlo. Dopravci snížení ceny paliva podle všeho uvítali jako možnost dosažení lepšího ekonomického výsledku,“ zdůrazňuje Věra Janičinová, ředitelka prodeje letenek Student Agency.

Levná ropa jde ostatně aerolinkám k duhu na celém světě. Americké firmy Delta Air Lines, United Continental Holdings a Southwest Airlines zveřejnily výsledky, z nichž vyplývá, že loni zaplatily o 7,6 miliardy dolarů méně za palivo. Společnosti by navíc ušetřily ještě více, pokud by neměly nasmlouvány dodávky kerosinu dlouho dopředu za vyšší ceny.

Příklad zpáteční letenky ČSA z Prahy do Londýna (letiště Gatwick) na 26. února 2016, kupované s třítýdenním předstihem (v korunách):

Cena letenky 950 + Palivový poplatek 2168 + Taxy 1497 + Servisní poplatek 270 = Celkem 4885

Tuzemští dopravci ale nepovažují příplatek za problém. „Pro cestující je rozhodující celková cena letenky. Zrušení palivového poplatku by na výslednou cenu letenky vliv nemělo,“ uvádí mluvčí ČSA Daniel Šabík. O zrušení příplatku aerolinky nyní neuvažují.

Podle mluvčí Travel Servicu Vlaďky Dufkové na změny paliva reaguje společnost u cen letenek průběžně. Letecké firmy navíc upozorňují, že ceny letecké přepravy po celém světě klesají a zlevnění pocítili rovněž čeští cestovatelé. „Průměrná cena letenky na českém trhu klesla asi o deset procent. Týkalo se to zejména cen letenek do USA, ale také do Řecka, Dubaje, Istanbulu,“ dodává Janičinová.

Palivový příplatek je navíc podle tuzemských aerolinek jen jednou složkou z ceny. „Čím dál více rostoucí nároky na provozní bezpečnost, náklady spojené s kompenzacemi a geopolitická rizika v letecké dopravě zvyšují provozní náklady aerolinek,“ upozorňuje Šabík.

Náklady společností ovlivnila rovněž intervence České národní banky na oslabení koruny. „Osmdesát procent našich celkových nákladů na letovou hodinu hradíme v amerických dolarech. Za situace, kdy došlo k oslabení koruny vůči dolaru, prostor k dalšímu snižování cen letenek, které jsou již nyní tak nízké, nevidíme,“ uvádí Dufková.

Propad cen paliva se však již na palivových poplatcích částečně projevil. „Poplatky jsou nižší, některé letecké společnosti je převádějí zpátky do tarifu,“ dodává Pavel Němec, šéf české části HRG Worldwide. Ta zajišťuje cestovní služby pro korporátní klienty. Palivový příplatek už podle něj nemá například u letů do Londýna společnost British Airways. V listopadu 2015 pak podle Janičinové zrušila příplatek společnost Air France u letenek do Asie a Evropy.

K rušení příplatku ve světě přistoupily rovněž japonské firmy, a v Hongkongu ho dokonce zakázal letecký úřad Civil Aviation Department. Na druhé straně někteří přepravci sice palivový příplatek zrušili, ale zároveň vytvořili zcela nové poplatky. To je příklad německé Lufthansy a jejího mezinárodního příplatku. „Pokrývá náklady, které jsou mimo naši kontrolu, jako jsou poplatky za řízení letového provozu, platby za emisní povolenky apod.,“ prohlásil již dříve mluvčí Lufthansy Boris Ogursky.

Hraní s palivovými příplatky a dalšími druhy poplatků ale není ze strany leteckých firem samoúčelné. Palivový příplatek totiž hraje roli například při ceně, kterou platí klienti za bonusové letenky.

Za nasbírané míle či body mohou členové věrnostních programů získat bonusovou letenku. U ní ale musí pasažér ještě zaplatit letištní taxy a právě palivový příplatek. „U Air France doplatí ve skutečných penězích letištní taxy k dnešnímu dni zhruba 1432 korun, u ČSA nad rámec těch samých letištních tax klientovi ještě naúčtují 2168 korun, tedy celkem 3600 korun,“ srovnává Plašil.

Asociace cestovních kanceláří proto chce, aby letecké společnosti palivový příplatek zrušily. Ovšem nejen kvůli tomu, že poškozuje nejen cestující, ale rovněž prodejce letenek. „Výzvu ACK ČR lze vnímat jako prostředek navýšit prodejní provize pro agentury,“ tvrdí Vlaďka Dufková. Podle Plašila je ovšem současná situace nefér. „Jde o to, že letecké společnosti své incentivní provize povětšinou vyplácejí právě pouze z tarifu,“ upozorňuje.

První letošní krach cestovky. Končí moravská Akvila Travel

Olomouc 11.02.2016

V katalogu Akvila Travel na letošní sezónu si služby končící cestovní kanceláře pochvaluje například zpěvačka Ilona Csáková. Na další dovolenou ale bude muset hledat jinou cestovku. Akvila Travel totiž přiznává dluhy ve výši přes 16 milionů korun, především menším prodejcům a některým ubytovacím zařízením v zahraničí.

Olomoucká cestovka střední velikosti by letos oslavila už čvrtstoletí na trhu, místo toho na sebe ale sama podala návrh na insolvenci.

Vyplývá to z údajů v insolvenčním rejstříku. Akvila Travel na začátku roku vyměnila jednatelku i majitele: tříčtvrtinový podíl přededla firma Tvarbet Moravia na bulharského občana Shefki Yumireva. Cestovka přerušila současně svoji živnost.

Firma v návrhu přiznává dluhy ve výši přes 16 milionů korun, především menším prodejcům a některým ubytovacím zařízením v zahraničí, například v Řecku, Bulharsku a Turecku. Dluží také svým někdejším společníkům. Pro letošní sezonu firma nezískala pojištění proti úpadku, naposledy byla cestovka pojištěna u společnosti Uniqa.

„Zájezdy už neprodáváme, ukončujeme činnost,“ potvrdila zaměstnankyně cestovní kanceláře. Webové stránky firmy zatím i s nabídkou zájezdu fungují.

Cestovka se dostala do potíží už v roce 2013, kdy náhle z trhu odešel charterový dopravce Holidays Czech Airlines. Firma tehdy měla vytištěné katalogy, ale najednou musela hledat jiného dopravce.

V dobách své největší slávy mívala tržby kolem čtvrt miliardy korun, podle posledních dostupných výsledků za rok 2013 ale spadla pod hranici 200 milionů korun. Cestovka působila i jako konsolidátor pro ostatní moravské cestovky pro kapacity v letadlech ČSA, letecké společnosti už ale tyto služby nepotřebují. Její původní majitelka Helena Počová později prodala podíl stavební firmě Tvarbet Moravia, která cestovce půjčila pět milionů. Nakonec ale s finanční injekcí neuspěla.

Lidé, kteří koupili zájezd před vyhlášením insolvence, by se měli obrátit na na pojišťovnu Uniqa. „Tato skutečnost byla vyhodnocena jako pojistná událost ve vztahu ke klientům, kteří zakoupili zájezd v době trvání pojistného krytí, tedy do konce loňského roku. Ihned započalo vyřizování pojistné události, na němž CK plně spolupracuje a poskytuje Uniqa pojišťovně součinnost a potřebné podklady. Všichni postižení klienti byli už vyrozuměni a vyzváni, aby uplatnili vůči Uniqa pojišťovně svůj nárok za neuskutečněné a zaplacené služby. Nyní Uniqa pojišťovna standardním postupem shromažďuje tato hlášení od klientů a připravuje jejich odškodnění,“ řekla mluvčí Uniqa pojišťovny Eva Svobodová.

Travel Service loni přepravil 5,7 milionu cestujících

Praha 29.01.2016

Soukromý letecký dopravce Travel Service přepravil v loňském roce celkem 5,7 milionu cestujících. Ve srovnání s rokem 2014 jde o pětiprocentní růst. O něco nižší růst zaznamenal dopravce na českém trhu, na letech vypravovaných z českých letišť cestujících meziročně přibylo o 2,8 procenta na 2,25 milionu pasažérů.

Na českém trhu dominovaly pravidelné linky pod značkou SmartWings. Z celkového počtu 2,25 milionu pasažérů dvě třetiny letěly pravidelnými linkami. Segment pravidelné přepravy, který dopravce dlouhodobě posiluje na úkor takzvaných charterových letů objednávaných cestovními kancelářemi, rostl během loňska o téměř 16 procent.

Travel Service na trhu působí od roku 1997. Je lídrem v charterové dopravě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku, významný podíl trhu má v Polsku. Zároveň je spolumajitelem Českých aerolinií, ve kterých drží 34procentní podíl. Flotilu společnosti tvoří čtyři desítky letadel, většinu z nich tvoří letouny Boeing 737. V úterý společnost oznámila záměr nakoupit 16 dalších boeingů za 737-8 MAX za desítky miliard korun.

Na pravidelných linkách provozovaných pod značkou SmartWings nabízí vlastní přímé lety do 51 destinací, ve spolupráci s partnerskými aerolinkami pak nabízí 80 přímých spojení. V roce 2014 klesl společnosti zisk po zdanění na 60 milionů korun. Travel Service patří do skupiny Unimex Group. Vlastní ji podnikatelé Jiří Šimáně a Jaromír Šmejkal. Od loňského října drží desetiprocentní podíl v dopravci čínská investiční společnost CEFC.

Atentát v Istanbulu může Turecku přinést odliv německých turistů

Praha 13.01.2016

Úterní sebevražedný atentát v historickém centru Istanbulu, při němž zemřelo nejméně osm německých občanů, může být ranou pro turecký turistický průmysl, pokud Němci ztratí důvěru v to, že je v zemi bezpečno. Ačkoli Němci ani po teroristických útocích v severní Africe neztratili chuť cestovat, tak některé země rychle přišly o jejich přízeň, což je třeba případ Tuniska, napsala agentura DPA.

Pro Turecko by odliv německých turistů byl velmi citelnou ranou, protože jich do země každoročně jezdí více než pět milionů. „Terorismus se teď přímo a bez okolků obrací proti turistům. To je úplně nový rozměr,“ řekl DPA Martin Lohmann z turistického institutu v německém Kielu. Jestli ale útok v Istanbulu preference Němců nějak výrazně ovlivní se podle něj zatím nedá říct. „Dopad takových útoků je většinou jen regionální a časově omezený,“ dodal Lohmann.

Turecko zatím těžilo z toho, že se řada středozemních států po sérii povstání během arabského jara stala pro turisty méně lákavými. Od roku 2012 se počet německých turistů v Turecku rok co rok zvyšoval, loni tam přijelo celkem 5,5 milionu Němců. Až 95 procent z nich však míří do plážových letovisek na západě Turecka a nikoli do velkých měst jako je Istanbul a Ankara.

Mluvčí nadnárodní cestovní kanceláře TUI upozornil, že v Istanbulu se teroristické útoky odehrály už v minulosti, a přesto Němci do země jezdili dál. Zda to tak bude i v tomto případě, se prý dá ale jen těžko odhadnout. Nový je totiž hlavně ten fakt, že tentokrát při útoku zahynuli Němci.

To, jak rychle dokážou cestovatelé ztratit zájem o konkrétní destinaci, ukazuje případ Tuniska. To v posledních letech patřilo mezi německými turisty k nejoblíbenějším místům dovolené v severní Africe, jezdilo jich tam každoročně na 400 tisíc. Loni v březnu však teroristé nejprve zaútočili v muzeu Bárdá v Tunisu a v červnu osamělý útočník postřílel v hotelu v Súse 38 rekreantů. Německá asociace cestovního ruchu (DRV) odhadla, že proto loni počet německých turistů procentuálně klesl dvojciferným číslem. A to přesto, že německé ministerstvo zahraničí nevydalo, co se týče cest do Tuniska žádné varování.

Egypt naopak navzdory pádu ruského letadla na Sinaji důvěru turistů z Německa neztratil, možné negativní následky by ale mohl mít nedávný útok v rudomořském letovisku Hurgada. Z nejistoty panující na východě Středozemí hojně těží i země, které leží na opačném konci regionu. Například v Maroku by se podle DRV mohl počet německých turistů oproti období let 2012 až 2014 více než zdvojnásobit. A profitovat nejspíš bude mezi Němci dlouhodobě oblíbené Španělsko.

Bývalá šéfka zkrachovalé Marine Tour s podnikáním na Slovensku neuspěla

Praha 06.01.2016

Slovenská cestovní kancelář Fly2Go české podnikatelky Stanislavy Aknar vydržela pouze jednu sezonu, loni totiž potichu ukončila činnost. Její web nefunguje a z obchodního rejstříku si firma vymazala předmět činnosti provozování cestovní kanceláře. Aknar byla dlouholetou majitelkou pražské CK Marine Tour, jejíž loňský krach byl největším bankrotem v oboru za poslední roky.

Stanislava Aknar založila cestovku Fly2Go na Slovensku počátkem října 2014 se základním jměním pět tisíc eur. Nabízela zájezdy do Turecka s velkými slevami a slibovala nejširší nabídku hotelů na turecké riviéře.

Bratislavská společnost Fly2Go má ale už od loňského září ve slovenském obchodním rejstříku zrušený předmět činnosti umožňující provoz cestovní kanceláře. Nefunguje ani její web, kromě identifikačních údajů na něm pouze oznamuje, že stránky jsou „v rekonštrukcii“.

Firma, které má po vymazání provozu cestovní kanceláře ještě pět dalších předmětů činnosti, se také přestěhovala na svoji již třetí adresu. Jedinou majitelkou a jednatelkou nicméně zůstala Stanislava Aknar.

Česká podnikatelka je spolu s neúspěšným vstupem na slovenský trh také úzce spojená s českou CK Marine Tour. Tuto cestovní kancelář založila v roce 2007 a prodala ji v druhé polovině loňského června pouhý den před vyhlášením jejího úpadku. Počet poškozených klientů se vyšplhal na téměř čtyři a půl tisíce, což z pádu Marine Tour udělalo největší bankrot v oboru za

Největší turistická společnost světa TUI Group zvýšila zisk o 15 procent

Praha 28.12.2015

Společnost TUI Group v loňském fiskálním roce zvýšila hrubý provozní zisk bez mimořádných a jednorázových položek o 15,4 procenta na 1,07 miliardy eur (28,9 miliardy korun). Největší světová skupina podnikající v oblasti cestovního ruchu přitom uvedla, že navzdory bezpečnostním hrozbám poptávka po zájezdech v Evropě neklesá, a firma proto očekává v tomto fiskálním roce další nárůst zisku. Přesáhnout by měl deset procent.

Zisk před zdaněním za finanční rok do konce září vzrostl o 7,4 procenta na 535,4 milionu eur. Příjmy se zvýšily o osm procent na více než 20 miliard eur (540,4 miliardy korun).

Bezpečnostní hrozby přiměly některé cestovní kanceláře, včetně TUI, zrušit cesty do vybraných destinací. V listopadu Británie přerušila lety do egyptského letoviska Šarm aš-Šajch a předtím se zrušily také cesty do Tuniska. Bylo to kvůli červnovému útoku, při kterém přišlo o život 38 turistů. Obavy o bezpečnost se pak zvýšily po listopadovém útoku teroristů ve Francii.

TUI podle agentury Reuters uvedla, že zájem o letní dovolené na příští sezonu je zatím dobrý, například v Británii rezervace vzrostly o 11 procent. Hrubý provozní zisk při konstantních směnných kurzech by tak měl za celou skupinu letos vykázat růst nejméně o deset procent.

Skupina TUI vznikla loni v prosinci spojením cestovní kanceláře TUI Travel a jejího většinového majitele TUI AG. Vlastní i cestovní kanceláře Thomson, Airtours a LateRooms.com, více než 120 letadel, 12 hotelových značek ve 28 zemích a provozuje divizi výletních plaveb.

Turisté víc létají a čekají na dálniční síť

Praha 21.12.2015

Hoteliéři si libují, neboť zahraniční turisté lámou v Česku rekordy. Navíc dovolenou doma letos zvolila i spousta Čechů. Aerolinky více létají a Češi obecně více utrácejí za zábavu včetně hazardních her a luxusních dovolených.

Podnikatelé v cestovním ruchu se mohou letos ohlížet zpět s úlevou. Všechna čísla v turistice utěšeně rostla a některá dosáhla letitých vrcholů. Na druhé straně se ani letošek neobešel bez nečekaných ran, teror narušil letní program v Tunisku a především podzimní sezonu v Egyptě. I přesto Asociace českých cestovních kanceláří odhaduje, že počet prodaných zájezdů letos překoná dva miliony, když loni to podle ČSÚ nebylo ani 1,9 milionu. „Tu hranici se určitě podaří překonat, je otázkou, zda to bude o 50 nebo sto tisíc,“ říká místopředseda asociace Jan Papež.

Podle něj cestovky mnohem lépe ladily nabídku s poptávkou mimo problematické destinace. Nárůsty cítili prodejci především na tradiční destinace, jako je Španělsko, Itálie, Chorvatsko a Řecko. Libovat si mohou i tuzemští hoteliéři, neboť zahraniční turisté lámou letos v českých zemích všechny rekordy. A po vlasti se rozjeli i domorodci. Počitadlo zahraničních turistů se zřejmě na silvestra zastaví kolem čísla 8,7 milionu, což je o osm procent více než loni. České hotely nikdy předtím tolik cizinců nehostily. A těšit je mohou i rostoucí výnosy. Průměrná cena za pokoj se letos v Praze vyšplhala na 72 eur, když loni to bylo o deset eur méně. Pláč je slyšet pouze z Karlových Varů, které opustili štědří Rusové. Jinde se úbytek klientů z Ruska podařilo nahradit Západoevropany, především Němci a Italy. Významnější roli začíná hrát rovněž čínská klientela.

Archiv článků

Recenze cestovních kanceláří

Napište nám a podělte se o zkušenosti při cestování s některou cestovní kanceláří.

TopFly

Jan Novotný 03.07.2017

V pátek večer jsme se vrátili s rodinou s touto cestovkou a můžu jen doporučit. Byla to nejlepší dovolená jako jsme měli. Byli jsme v 4* Aquamarine v Bulharsku. Zaslané informace k odletu byly včas, delegátka Topfly rodilá Bulharka, mluvící česky, takže super, ještě nám poradila kam večer na nákupy. Děti se úžasně zabavili, můžeme jen doporučit :)

Pantour

Jana 02.07.2017

Od 22.6-29.6 letošního roku jsme byli na dovolené v Bulharsku v Pomorie. Dovolenou jsme vybírali nejen dle ceny, ale i fotek,které jsou k dispozici. Interhotel Pomorie a jeho okolí vypadá dle fotek skvostně, nicméně. Před hotelem je postavené přístaviště, které od hotelu odděluje drátěný plot, smrad po chodbách je neskutečný, bohužel ve druhém patře, kde jsme měli též jeden pokoj, byl tento zápach cítit i v pokoji. All inclusive, tak nějak divně. Jídlo vlažné, na to, že je třeba jídlo doplnit, musel člověk nepříjemnou obsluhu upozorňovat, Lobby bar 3 dny otevřen pouze do 20 hod. Ck Pantour nemá v Pomorie ani zastoupení, figuruje tam nějakým záhadným způsobem nějaký klub Mageland. Za celou skupinu 5 lidí musím pouze konstatovat, že jsme se nechali bohužel nachytat na krásně nafocené fotky. V případě zájmu mohu poslat i fotky skutečného stavu, který určitě neodpovídá tomu, nač se člověk těšil. Upozornění pro lidi, kteří by se snad stále ještě rozmýšleli. Klientelu hotelu tvoří z 99,9 % Rusové a Bulhaři, kteří tam jezdí možná, něco jako do lázní. Slušné chování jim absolutně nic neříká, jsou schopní Vás srazit při čekání ve frontě, kdy se snažíte nandat si jídlo. Lehátko a slunečník nemáte šanci získat, pokud si nenařídíte budík na časnou ranní hodinu a ani pak nevíte, zda-li Vám prostě věci neshodí během chvilky, kdy si jdete na recepci třeba jen pro pití. Jejich chování zkousne buď hodně silná nátura, nebo podobně se chovající člověk, což nám je proti srsti. Za mě už s CK Pantour nikdy, neboť se mi nechce věřit, že o všem výše popsaném nevědí.

Scandia Czech Tour

FOLTÝN Radim 30.06.2017

Rád bych se podělil s ostatníma o zkušenost se společností SCANDIA CZECH TOUR-Mgr. Zdeněk Šmíd.
Švédsko,Penzion Anneberg.Doprava busem Zlín-Bottnaryd bezproblémová. Naštěstí jsme ale měli bus jiné cestovky. Kvalita ubytování odpovídá levné turistické ubytovně, kde se 10 let na nic nešáhlo a 15 let nic neopravilo... Stravování formou polopenze totální katastrofa! Velmi špatný, 150kg vážící kuchař... Snídaně neustále dokola sýr, salám, pomazánka, jam, čaj, café. Čerstvé pečivo neexistuje, vytahuje se zamražený chleba dovezený z Čech! Večeře hrůza a děs, polévky vodnaté a sladké, hl. jídlo nedopečené nebo absolutně nedochucené, což sůl a pepř nespraví, malé porce až z toho jde dojem, že je vše na příděl jako za války... Jelikož je penzion na venkově, žádný obchod ani restaurace není v dosahu, stává se klient určitým způsobem jako rukojmí... Obsluha mladé holky, které současně dělají všechno od servírky až po uklízečky... Panu majiteli jde především o penize a ne klienty a jejich spokojenost! Je realita, že jeho vystupování a znalosti při výletech jsou na vyšší úrovni a profesi pedagoga v sobě nezapře, ale jinak je arogantní a často zbytečně sprostý...

Avetour

Antonín Rozehnal 26.05.2017

Rád bych varoval všechny potenciální klienty CK AVETOUR s.r.o. Tato tzv. CK směruje své klienty pro získání ESTA na stránky, kde je sice možné ESTA získat, ale za dvojnásobný poplatek (!!!) oproti oficiální stránce. Na můj dotaz proč takto činí, mně majitelka této CK odpověděla, že nejsem jejich klientem a že mi nebude odpovídat. Můj závěr je tedy ten, že buď problematice ESTA nerozumí nebo naprosto vědomě své klienty směruje na uvedenou stránku. Můj dojem je ten, že takto činí vědomě

Tip travel

Kateřina Dupačová 15.05.2017

Chtěli jsme cestovat Ck Tip travel do Chorvatska, máme to zaplacené jako First minute, už pět měsíců a teď měsíc před odjezdem nám zdědili, že v daný termín je hotel plný, i když nám v prosinci potvrdili, že pokoj je a podepsali s námi smlouvu. Teď jedeme přes jinou CK, ale za větší peníze, protože už nemůžeme využít First minute, takže díky CK doplácíme skoro pět tisíc, pokoj volný je v daný termín, takže tam měli problém spíš, že uzavřeli více smluv než mají zajištěné pokoje

Delfín travel

Jiřina B. 11.05.2017

Ráda bych napsala recenzi na CK Delfín Travel. Vloni jsme byli na jejich zájezdu na Mar Menor a byli jsme opravdu nespokojení. Hotel Cavanna spíše 3* (rozhodně ne 4*). Velké fronty u bufetu na jídlo, navíc ne moc chutné. Tvrdé maso, přílohy stále stejné. Lehátka u hotelu příjemná, když vám tam ale zrovna nešpacírují zástupy lidí, kteří jdou k léčivému bahnu. Ale nejhorší asi byly delegátky. Vůbec se nestaraly o své klienty, jen o prodej výletů. Letos jedeme s konkurenční CK na podzim do hotelu Mangalan, který jsme dostali na doporučení od našich přátel, tak doufáme, že si to konečně užijeme, protože jinak se nám Mar Menor moc líbil.

Azur reizen

Iveta Slaimi 04.05.2017

S touto CK jsem cestovala nekolikrat a to jen z toho duvodu, ze do nekterych casti Tunisu jina CK neleta. Muzu ale rict, ze me zkusenosti jsou ve smes co se tyce spokojenosti negativni. V pomeru cca 10 zajezdu jsem byla spkojena jen 2x. V mnoha pripadech i kdyz jsem mela zajezd zamluven jako FM se pri priletu stalo, ze nas ubytovali v zcela jinem hotelu nez jsme meli zarezervovan a to o kategorii nizsi. Nafocene obrazky hotelu neodpovidaji realite na miste. Delegat na miste dost casto ani neni k zastizeni a pramalo se snazi meco resit. Nezbyva Vam potom nic jineho nez reklamace, ktera se nezkutecne tahne. Jednou mi po 8 mesicich byla uznana se slevou na dalsi zajezd 25%, ovsem z katalogove ceny (tudiz sleva nesleva). Po posledni zkusenosti, kdy se dohaduji jiz 8 mesicu a kompenzaci mi uznali jiz pred 5 mesici a do dnesniho dne neprisla smesna castka na ucet, jiz nikdy vice..... O to vic to cloveka mrzi, ze si nevazi(li) staleho klienta, ktery u nich nechal nemale castky za zajezdy. Verte recenzim co zde lidi pisi a nenabehnete si. Je to nejhorsi CK, kterou znam! Leto se blizi a letos bud jen na letenky a sehnat si ubytovani sami a nebo se obratit na jinou CK.

České kormidlo

Gabriela Ptáčková 03.05.2017

Dobrý den, ráda bych přidala recenzi na CK České kormidlo. Musím se přidat ke klientům, kteří mají velmi špatnou zkušenost s touto CK. Stručně: vybrali jsme si pobyt ve Slovinských lázních, bylo nám CK sděleno, že námi vybraný hotel již není k dispozici a nabídli nám jiný obdobný za cenu nižší než jsme si sami vybrali. Několikrát jsem se dotazovala, zda je cena v pořádku. Ujistili mě , že ano. Uzavřeli jsme tedy cestovní smlouvu, uhradili cenu a čekali na příslušný voucher, který nám ani v den odjezdu neposlali. Na tel. dotaz, kdy nám jej doručí, nám bylo sděleno sl. Rapanovou, že je vše v pořádku a můžeme vyrazit, že nám instrukce pošlou do emailu, který jen v hotelu předložíme. Když během hodiny email nepřišel, volala jsem do CK, kde nám sdělili, že hotel nepotvrdil pobyt a tudíž, nás nečekají. Udělali jsme si vyjížďku 100 km, abychom zjistili, že CK nemá zájem o klienty. Kde byla chyba – CK avizovala hotel za jinou cenu, než byl ochoten hotel akceptovat a když zjistili, že nejsou schopni zajistit pobyt, a to i přesto, že jsme nabízeli, že potřebou částku doplatíme, bylo nám ze strany CK sděleno, abychom tam jeli přímo a sami si hotel zaplatili, že nám vrátí peníze. Oni, že už nic zařizovat nebudou. Hotovo. Na další telefonát, již nikdo nereagoval a do dnešního dne se ani nikdo neomluvil. G.Ptáčková

Metal-frut

Marie Janíčková 24.04.2017

Souhlasím plně s hodnocením paní Bryndové ze dne 20.7.2016. S CK jsme absolvovali zájezd do Londýna. Ubytování bylo hezké, řidiči super. Ale průvodce - raději nebudu uvádět podrobný komentář. Prodával mapy, které získal zdarma. CK zase vybírá plné vstupné, ale vstupenky nakupuje se slevou.

Exim tours

manželé Láníkovi 07.04.2017

Dne 7.2.2017 jsme u cestovní kanceláře EXIMtours ve Zlínské pobočce zakoupili zájezd na Zanzibar hotel Palumbo Reef Resort, kategorie **** v termínu 23.2/8.3.2017 za celkovou cenu 86.361 CZK (smlouva č. 125026205), a to s přepravou z Prahy leteckou společností Travel Service, a.s.. Reklamaci a žádost o náhradu škody u letecké společnosti přikládáme a máme za to, že charterové lety do vzdálenějších destinací by tato cestovní kancelář již neměla s touto společností provozovat. Zřejmě již jen navazujeme na stížnosti ostatních klientů se žádostí o náhradu škody ve výši doplacené služby all inklusive s příplatkem za alkoholické nápoje. 

Ubytování a služby rozhodně neodpovídají čtyřem hvězdám. Pokoj standardně vybavený má již hodně za sebou. Postel rozvrzaná, baterie ve sprše by jste se snad ani nechtěli dotknout. Voda ve sprše tekla tak slabým proudem, že vlasy nebylo možné od šamponu spláchnout ani po 20 minutách. Na záchodové prkénko, které nebylo k záchodu připevněno, jsme upozornili již první den, do konce pobytu se ale oprava nepodařila. Klimatizace individuálně ovladatelná, se neustále v noci vypínala a i při plném chodu teplota v místnosti nastavení rozhodně neodpovídala. Balkon používali pouze netopýři na večerní párty. Židle na balkoně byli od netopýřího trusu špinavé a nikdo se po celou dobu pobytu neobtěžoval s úklidem. Ručníky v pokojích měly být měněny každý druhý den, ovšem personál jej pouze přehodil přes balkon, aby doschl – výměny jsme se dočkali maximálně 3x. Při příjezdu jsme požádali o lednici, té jsme se však také nedočkali.

Služby spojené s ubytováním pomineme, stravu a příplatek za službu all inklusive ovšem nikoli. Příplatek za alkoholické nápoje ve výši 5190 CZK na osobu, které může klient v době od 10.00 do 22.00 neomezeně konzumovat, byly bohužel velmi omezené. Studené místní pivo, přelévané do jednorázových plastových kelímků (které však byly používány opakovaně), jste mohli dostat maximálně první dvě hodiny po otevření bazénového baru. V odpoledních hodinách již bylo teplé a nepitelné. S nealkoholickými nápoji to bylo podobné. Některé již v dopoledních hodinách došly (většinou Tonik, který se dal míchat s místním alkoholem nebo Cola) a nikdo se již neobtěžoval s jejich doplněním i dva dny. Místní víno z krabice (červené s pokojovou teplotou 35 stupňů, bílé na tom bylo hodně podobně, bylo při této podávané teplotě naprosto nepoživatelné. V případě, že jste si jej chtěli ochladit ledovou kostkou (vyrobenou z vody z kohoutku), strávili jste zbytek dne na toaletě. I led byl v odpoledních hodinách pouze snem. Voda do barelů u bazénu i v jídelně, byla taktéž doplňována z kohoutku, tzn. podle delegátky „užitková“. U oběda a večeře voda nalévaná do sklenic, doplňovaná také z kohoutku. Takže pít pouze vodu, kterou před vámi někdo otevře z originál láhve (jak nám bylo doporučováno delegátkou) jste si mohli pouze představovat. O svačině nebo ovoci v období mezi obědem a večeří jste si mohli nechat jen zdát. Až po upozornění delegátky, v druhé polovině pobytu, se u bazénového baru objevily oschlé zbytky od snídaně. Kávu nebo čaj (doplňování čaje byl taktéž velký problém – když došel, tak prostě došel) jste si mohli uvařit na baru v neskutečně špinavé konvici. Tím myslím špinavou zvenčí. Dovnitř jsem ani neměla odvahu nahlédnout. Za příplatek 5190 CZK na osobu jsme si rozhodně představovali jiný servis. K zařízení hotelu má patřit kromě baru u bazénu i nealko bar na pláži. Ten jsme však neviděli v provozu za celou dobu pobytu. A restaurace s obsluhou za poplatek byla možná pouze ve večerních hodinách. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jsme CK požádali o kompenzaci v podobě vrácení příplatku za alkoholické nápoje, tj. 2 x 5190 CZK. Naše reklamace ale byla cestovní kanceláři zamítnuta.

Již v minulosti jsme byli se službami Eximt tours nespokojeni a naše stížnost byla zamítnuta. Protože to byla naše první negativní zkušenost, do soudního sporu jsme se nepouštěli. V tomto případě však víme o spoustě nespokojených klientů a fotodokumentace máme k dispozici spoustu.

 

Reklamace služeb Travel Service, a.s.

Dne 7.2.2017 jsme u cestovní kanceláře EXIMtours zakoupili zájezd na Zanzibar v termínu 23.2.-8.3.2017 za celkovou cenu 84.811,- CZK, a to s přepravou z Prahy leteckou společností Travel Service, a.s.. Odlet byl stanoven na 23.2.2017 ve 23.10 hod (č. letu QS4156 PRG – Hurghada – ZNZ). V Praze na letišti byl z technických důvodů, které nám však nebyly blíže specifikovány, let o dvě hodiny odložen. Letecká společnost je dozajista obeznámena, že letiště v Hurghadě, kde měla během cesty proběhnout výměna personálu, cateringu a doplnění paliva, bude v době našeho příletu uzavřené. Z nepochopitelných důvodů však bylo letadlo vypraveno, zřejmě aby nemusela společnost zajišťovat pro své klienty občerstvení a případné ubytování, na které by po sečtení časové prodlevy měl klient nárok!!!). Je taktéž nutno podotknout, že v nočních hodinách si na letišti Václava Havla nic nekoupíte. O nabídce denního tisku či časopisů na palubě, jak je na stránkách společnosti prezentováno, si můžete nechat pouze zdát. Taktéž nákup ze sky shopu je nutno rezervovat předem!? neuvěřitelné… Přes ujišťování leteckého personálu, že při mezipřistání zůstáváme na palubě letadla, jsme v Hurghadě byli z letadla odesláni do odletové haly, kde jsme v nedůstojných podmínkách (nápoje nám byly zabaveny, teplota v hale byla snad 10 stupňů) zůstali další čtyři hodiny. Přílet do Zanzibaru byl opožděn o více než 6 hodin a z pobytu jsme tedy ztratili půl dne a současně přišli o jídlo, které bylo k pobytu v CK zakoupeno – tedy oběd. Jelikož cestovní kancelář údajně neodpovídá za problémy způsobené leteckou společností, žádáme proto náhradu škody za danou část pobytu, stravu i za průběh letu. Dále je nutno upozornit na fakt, že po dobu letu byla na palubě funkční pouze jedna toaleta pro všechny cestující z economy class. Pokud chtěl cestující vykonat svoji potřebu, musel si postát ve frontě přes půl letadla. Pro cestující, sedící v uličce, dosti obtěžující!!! Upozornění letušky, že používání toalet v business class, kde byla druhá funkční toaleta, není určeno pro cestující z economy, bylo opravdu nemístné!!!

Odlet ze Zanzibaru dne 7.3.2017 ZNZ - [Mombasa, Hurghada] –PRG, č. letu QS4157 byl opět provázen nesčetnými komplikacemi. Letadlo typu 737 - 800 není snad ani možné vypravovat na takové vzdálenosti. Prostor v letadle je koncipován pro osoby tak do 150 cm výšky a 40 kg váhy. V možnostech dospělého člověka není možné na sedadle v ekonomické třídě usedět více než dvě hodiny. O business třídě se snad ani nemá cenu zmiňovat, je cestovní kanceláří nabízena za nehorázné příplatky a odpovídá sedadlům ve standardní třídě jiných typů letadel. Při odletu ze Zanzibaru byly některé palubní lístky personálem místního letiště zdvojeny a některým klientům na místě seděli lidé, kteří, měli vystupovat v Mombase. Můj palubní lístek byl několikrát přeškrtnut a bylo na něm uvedeno ještě další jméno (Ledvinka A). Tyto komplikace opět způsobily paniku na palubě letadla a nemalé zdržení. Po ujištění leteckým personálem, že v Mombase budou vyhotoveny nové palubní lístky, jsme si posedali na volná místa (je nutno podotknout že neuklizená -plno odpadků pod sedadly, žádné deky, polštáře, použité opěrky), abychom nezdržovali pasažéry do další destinace. V Mombase se místo slibovaných 50 minut protáhl pobyt na skoro dvě hodiny. Při příchodu do letadla jsme neobdrželi žádné nové palubní vstupenky a při dotazu kde je mají vyhotovené, se na mne letuška dosti neurvalým způsobem obořila, že nic takového neslibovali a ať si sedneme tam, kde je místo. Situace se opakovala jako v Zanzibaru, ovšem s tím, že zdržení bylo poněkud delší!!! My osobně jsme tedy zaujali místa, která jsme obdrželi na letišti v Zanzibaru (30E, 30F). Velkým překvapením pro nás bylo, že si nemáme kam uložit své palubní zavazadla. Poslední tři úložné boxy s obou stran byly narvány pečivem, láhvemi s vodou, krabicí se šampaňským a věcmi personálu (máme zdokumentováno). Příruční zavazadlo, nákup z free shopu a další osobní věci jsme tedy museli uložit do prostoru pod sedadlem a nohy bohužel složit na tyto zavazadla. Při cestě více než 10 hodin – neúnosné !!!!! Let jsme doslova protrpěli.

Vzhledem k tomu, že jsme na takovou vzdálenost necestovali poprvé, máme za to, že služby vaší letecké společnosti zásadně neodpovídaly potřebě ani nabídce, jak bylo prezentováno CK a požadujeme proto náhradu škody, a to ve formě finanční kompenzace 6.000,- Kč za osobu. Jinou náhradu akceptovat nehodláme, služby vaší letecké společnosti už bohužel nikdy nevyhledáme.

Bc. Irena Láník a Martin Láník

Veškeré informace uveřejněné na této webové stránce jsou získané z veřejně přístupných zdrojů. Příspěvky uveřejněné v recenzích vyjadřují názory zákazníků cestovních kanceláří a agentur, nikoliv redakce serveru hodnocenicestovek.cz, která za jejich obsah nenese zodpovědnost.

© Copyright hodnocenicestovek.cz , Všechna práva vyhrazena. Tvorba webových stránek AiVision s.r.o.